تاریخ انتشار :

با هدف ترویج فعالیت های فرهنگی در موسسه پیام دوره تربیتی نوجوانان آغاز شد

مراسم افتتاحیه دوره ویژه تربیتی موسسه فرهنگی، ورزشی و رفاهی پیام، عصر دیروز در سالن همایش مجموعه پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پیام، دوره آموزشی، فرهنگی و تربیتی موسسه پیام، ویژه نوجوانان پسر 9 تا 12 سال، طی مراسمی با حضور حسین نعمتی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره و نصرت‌اله مرادی رئیس هیئت مدیره این موسسه در حضور شرکت کنندگان و خانواده های ایشان شروع به کار کرد.


مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و رفاهی پیام در این مراسم ترویج بیش از پیش فعالیت های فرهنگی در خانواده ی ارتباطات کشور را از اهم رویکردهای موسسه پیام دانسته و عنوان کرد: با اخذ مجوز فعالیت های فرهنگی برای موسسه پیام، تدبیر و اهتمام ویژه ای برای پیش بینی و توسعه ی فعالیت های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در سیاست گذاری های این موسسه با بهره گیری از نظرات خبرگان و فعالان فرهنگی اتخاذ شده که در تمامی شئون برای مراجعین و اعضا تاثیرگذار خواهد بود.

وی  با اشاره به دغدغه خانواده‌ها در پرورش نسل کودک و نوجوان و پاسخ به ابهامات ذهنی و چالش های اجتماعی ایشان بیان کرد:  موسسه پیام با هدف پرورش نسلی آگاه و الگوسازی مناسب در نوجوانان ، با بهره گیری از تجربیات موفق حوزه و دانشگاه برگزاری این دوره های تربیتی را در دستور کار شورای فرهنگی موسسه قرار داد که این کارگروه پس از چندین ماه بررسی و مباحثه و دعوت از خبرگان این مقوله ، نسبت به تهیه ی سرفصل های متنوع آموزشی ، آزمایشگاهی ، فرهنگی و اجتماعی اقدام نمودند.

نعمتی استفاده از مربیان مجرب و با تجربه و مورد اعتماد را از امتیازات این دوره دانست و افزود: دوره تربیتی دو بخش اصلی خواهد داشت که بخش اول شامل کلاس‌های معرفتی و دینی و بخش دوم شامل کلاس‌های علمی و مهارتی با بهره گیریی از مفاهیم دین مبین اسلام ، دانش های مبتنی بر کتاب الهی و سیره اهل بیت (سلام الله علیها) است.

مدیرعامل پیام گفت: این دوره آموزشی برای اولین بار در موسسه پیام طرح ریزی شده و در گام نخست این رویداد برای پسران نوجوان پیش بینی شده است تا پس از بررسی علائق و سلیقه ایشان و خانواده ها ، نسبت به توسعه این دوره ها برای سایر مقاطع سنی و جنسی طرح ریزی مناسب صورت پذیرد.

در ادامه این مراسم جزئیات دوره آموزشی برای اولیا و نوجوانان تشریح شد، سپس مسئولان دوره تربیتی و همچنین مدیران موسسه پیام به پرسش‌ها و نقطه‌نظرات حاضران پاسخ دادند.
برگزاری کارگاه‌ها و جلسات مختلف برای افزایش توانمندی اولیاء در امور تربیتی، اهمیت شور و نشاط و تفریح در خلال برنامه‌های آموزشی، انجام آزمایش‌ها و تمرین مهارت‌هایی که در مدرسه کمتر به آن پرداخته می‌شود و رویکرد تربیتی حاکم بر دوره، از جمله سرفصل‌هایی بود که در این نشست مورد تحلیل و تشریح قرار گرفت.

جهت مشاهده گزارش تصویری افتتاحیه دوره تربیتی نوجوانان لطفا کلیک کنید.
×