تاریخ انتشار :

پیام تبریک نوروز 1403 مهندس حسین نعمتی مدیرعامل موسسه پیام

هوالجمیل

خاک را زنده کند تربیت باد بهار
سنگ باشد که دلش زنده نگردد به نسیم


صدای پای بهار، دیگر بار، به طبیعت جان بخشید و نوای جان بخش طبیعت شمیم حیات را در کوچه پس کوچه های شهر دل چرخاند تا دیگر بار به بوی نسیم نوروزی نفس تازه کنیم ، بیراه نیست که بگوییم هر سال را به امید بهار در کوشش سپری می‎کنیم. 


امید است امسال که تقارن بهار مهر افزای طبیعت با حلول مهر انگیز بهار قرآن عجین شده،  برای ملت شریف ایران خیر و عافیت و برکت را در پی داشته باشد و نام بلندآوازه‌ی ربیع‌الانام و نضرةالایام بر فضائل آن افزوده شود تا با تحقق وعده ی ظهور،  قامت بهاری صاحب‌الزمان(عج) را به نظاره بنشینیم. 


سال 1402 برای موسسه پیام سالی پر فراز و نشیب همراه با حجم وسیعی از پروژه‌های کاری و رویدادهای فرهنگی، ورزشی و اجتماعی بود.


سال 1402 اولین سال کامل این گروه مدیریتی در مؤسسه فرهنگی، ورزشی و رفاهی پیام بود که فرصت برنامه‌ریزی، تعریف پروژه و ترسیم چشم‌انداز فراهم شد،  به همین جهت با توجه به کمبودها و رکود ناشی از دوران اپیدمی، باهدف ایجاد محیطی مناسب و در شأن خانواده عزیز ارتباطات تقریبا تمامی اماکن و بخش‌های مجموعه در ردیف بازسازی، نوسازی و بعضاً احداث مجدد قرار گرفت.


از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه عمران ، توسعه ، بازسازی و بهسازی می‌توان به احداث پارکینگ و هوشمند سازی مبادی ورودی و خروجی موسسه ، تفکیک سالن های بدنسازی و ایجاد فضای اختصاصی برای آقایان و بانوان ، احداث سالن اختصاصی شطرنج و دارت ، احداث اتاق نمک در مجموعه آبی ، بهسازی تمامی اماکن ورزشی با به روزرسانی تجهیزات و تاسیسات و نصب دستگاه های تهویه هوا و سیستم های سرمایشی و گرمایشی و... اشاره نمود .


تغییر و بازتولید سامانه‌ی هوشمند کارت‌های موسسه پیام یکی از پروژه‌های مهم در بخش فناوری اطلاعات مؤسسه پیام بود که با تلاش متخصصین این حوزه به افزایش دوبرابری ظرفیت‌های عملیاتی در جذب اعضای جدید و ثبت تراکنش در مراکز، ارتقای امنیت داده‌ها، توسعه‌ی امکانات و زیرسیستم‌ها و همچنین بهبود ارتباطات در شبکه‌ی سامانه‌ی یاد شده منجر گردید.


توسعه امر ورزش و توجه به ارتقا سطح تندرستی و سلامتی کارکنان همواره از مهمترین رویکردهای موسسه پیام بوده است که با همفکری و هم اندیشی شورای ورزش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، سازمان ، شرکت ها و پژوهشگاه های تابعه هرسال تقویمی از رویدادهای مهم ورزشی به تصویب رسیده و با هم افزایی صورت پذیرفته در این شورای راهبردی و اجرایی این رویدادها باشکوه تر و موفق تر برگزار می گردد که در این خصوص می توان به  برگزاری موفق رویدادهایی نظیر المپیاد ورزشی ارتباطات، المپیاد ورزشی فرزندان ، مسابقات جام شهدا، مسابقات  هفته تربیت بدنی ، پیاده روی فرهنگی ورزشی شهیدالقدس ، برگزاری مسابقات فوتسال یادواره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، مسابقات گرامیداشت  دهه مبارک فجر  و حضور مقتدرانه در مسابقات ورزشی کارکنان دولت نیز از نقاط پررنگ اشاره داشت که در کنار این رویدادها فعالیت‌های مستمری در برگزاری دوره‌های آموزشی در سطوح و رشته های مختلف صورت پذیرفته است .


سال گذشته در کنار پروژه‌های عمرانی و رویدادهای بزرگ ورزشی، یک امر مهم برای موسسه پیام تحقق یافت و آن اخذ مجوز فعالیت های فرهنگی از وزارت ارشاد بود که دریچه ای نو در مسیر نیل به اهداف متعالی موسسه در سطوح مختلف فرهنگی ، مذهبی و اجتماعی گشود  ، تا با تکیه بر این ظرفیت و جانمایی و ارتقا جایگاه سازمانی معاونت فرهنگی و رفاهی در راستای تاکیدات مقام عالی وزارت بر ترویج اصول و شئون اسلامی و اخلاقی و برگزاری رویدادهای خانواده‌محور گام های موثری برداشته شود .


تشکیل کارگروه تخصصی فرهنگی موسسه پیام ، دعوت از فعالان و نخبگان حوزه های فرهنگی و تربیتی و ایجاد حلقه ی رابطین فرهنگی و رفاهی در سازمان ها وشرکت های تابعه وزارت متبوع ، برپایی رویدادهای یک روز با خانواده ، راه اندازی تورهای زیارتی و سیاحتی قم و جمکران ، محافل انس با قرآن ، برگزاری  دوره ویژه تربیتی نوجوانان ، مراسم سوگواری و جشن ها در ایام الله ملی و مذهبی با پیش بینی مسابقات فرهنگی و هنری از مهمترین رویدادها و اقدامات در این حوزه است . 


در راستای نظام مند سازی فرآیندهای اداری با بهره گیری از رهنمودهای اعضا محترم مجمع و تدابیر اعضا محترم هیئت مدیره چارت اداری موسسه پیام بر مبنای ماموریت های موجود مورد بازنگری قرار گرفت و تمامی آیین نامه های مورد نیاز در حوزه های مختلف اداری ، مالی و پشتیبانی تدوین شده و به تصویب رسید ، تصویب طرح طبقه بندی مشاغل کارکنان و اخذ مجوز های لازم از وزارت کار برای اجرایی شدن این طرح از سایر دستاوردهای این حوزه است . در کنار این موضوعات، بهبود معیشت کارکنان شریف مؤسسه پیام نیز مورد توجه جدی بوده است.


ارتقا کیفی و کمی خدمات در تمامی سطوح فرهنگی ورزشی و رفاهی از سایر توقعات اعضا موسسه پیام در سراسر کشور است که در این راستا کمیته ی قراردادهای موسسه پیام ضمن بازدید از اماکن منتخب به افزایش 25درصدی در مجموعه های طرف قرارداد دست یافته که امید است در راستای تحقق عدالت اجتماعی و ایجاد دسترسی مناسب تر تمامی مطالبات همکاران محترم خانواده ارتباطات در سراسر کشور با بهترین سطح برآورده گردد که این موضوع از مهمترین رویکردهای سال آتی موسسه پیام در افزایش مجموعه های طرف قراردادخواهد بود . 


در پایان لازم می دانم مراتب احترام و تشکر خود را از تمامی همراهان، حامیان و مشوقان امر خطیر ورزش و فرهنگ ورفاه در سازمان‌ها، شرکت‌ها و مراکز تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز داشته و از عنایت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  جناب آقای دکتر زارع‌پور بی‌نهایت تشکر کنم .


بصورت ویژه قدردان تدابیر و حمایت های اعضا محترم هیئت مدیره ، کوشش ها و اهتمام شورای معاونین ومدیران موسسه و تلاش های مجاهدانه و خالصانه کارکنان خدوم موسسه فرهنگی ورزشی و رفاهی پیام هستم .


امید است با بهره‌جویی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در سالی که از سوی ایشان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، بتوانیم موجبات رضایت هموطنان گرانقدر را، که قطعا خشنودی کردگار را در پی خواهد داشت، فراهم نماییم.

حسین نعمتی
مدیرعامل و عضو هیات مدیره
×