تاریخ انتشار :

معرفی برندگان مسابقات فرهنگی دهه فجر

مسابقات فرهنگی مؤسسه پیام ویژه خانواده بزرگ ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در دهه فجر امسال برگزار شد که پس از تکمیل فرآیند شرکت در مسابقات و طی مراحل داوری و ارزیابی آثار، برگزیدگان این مسابقات معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی پیام، بهمن ماه 1402 با هدف بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، یک دوره مسابقات فرهنگی در هفت بخش مختلف توسط مؤسسه فرهنگی، ورزشی و رفاهی پیام به اجرا درآمد.

در همین راستا احمد جانبزرگی، معاون فرهنگی و رفاهی پیام، طی گفتگویی با بیان اینکه این مسابقات با رویکرد تبیین مفاهیم و تبلیغ ارزشهای انقلاب اسلامی مردم ایران علیه رژیم ستمشاهی طراحی شد، اظهار داشت: نگاه خانواده‌محور و جذب جوانان و نوجوانان در این برنامه در اولویت بود که با استقبال خوب کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و حضور فعال خانواده‌ها‌ در بخش‌های مختلف به مرحله اجرا رسید.

وی افزود: مسابقات فرهنگی دهه مبارک فجر 1402 در هفت بخش برگزار شد که عبارتند از: قرائت قرآن کریم (آقایان و فرزندان پسر)، ترتیل قرآن (بانوان و فرزندان دختر)، کتابخوانی (بزرگسالان و نوجوانان) و نقاشی کودکان.

بنا بر این گزارش، «نغمه‌های آسمانی» عنوان بخش قرآنی مسابقات بود که شرکت‌کنندگان با ارسال فیلم از تلاوت قرآن کریم با مشخصات زیر در این بخش حضور پیدا کردند:

آقایان: صوت و لحن: ۷ تا ۱۲ سال: سوره نصر کامل / ۱۲ تا ۱۷ سال: سوره فجر از اول تا آیه ۹ / ۱۷ سال به بالا: سوره اسری آیه ۹ تا ۱۰ (دو آیه)بانوان: ترتیل: ۷ تا ۱۲ سال: سوره فلق / ۱۲ تا ۱۷ سال: سوره انفطار تا آیه ۶ / ۱۷ سال به بالا: سوره ملک تا آیه ۳

در بخش کتابخوانی بزرگسالان، کتاب «قیام و انقلاب مهدی از دیدگاه فلسفه و تاریخ» اثر استاد شهید مرتضی مطهری به مسابقه گذاشته شد و  در بخش کتابخوانی کودکان ۷ تا ۱۲ سال، کتاب «من بچه شیعه هستم» از سید محمد صدرالحفاظی موضوع مسابقه بود.

همچنین در بخش نقاشی، با موضوع «پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ورود امام خمینی(ره) به ایران» کودکان ۷ تا ۱۲ سال آثار خود را برای شرکت در مسابقه ارسال کردند.

برای مشاهده نتایج نهایی و اسامی برندگان مسابقات فرهنگی دهه مبارک فجر با کلیک روی این عبارت به کانال مؤسسه پیام در پیام‌رسان بله مراجعه نمایید.
×