تاریخ انتشار :

همایش روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات با حضور رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت و وزیر ارتباطات آغاز شد



رییس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اینکه جنگ جهانی رسانه ای علیه دولت، تشدید و پیچیده شده است، تاکید کرد: باید با ابزار رسانه در مقابل آن قرار بگیریم.
به گزارش روابط عمومی پیام، سپهر خلجی رییس شورای اطلاع رسانی دولت در افتتاحیه همایش سه روزه روابط عمومی های وزارت ارتباطات، استان ها، شرکت ها و سازمان های تابعه، با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی ما تبیین است، گفت: با تبیین می توان ابهام و شبهه را برطرف کرد. 
وی با اشاره به اینکه کار روابط عمومی بر اساس اطلاعات و ارتباطات است، افزود: باید توجه داشته باشیم دولت بزرگترین تولیدکننده خبر در کل کشور است و نمی توان خبر را بدون دولت تصور کرد. به عبارتی بیشترین کنشگری ارتباطی و تولید اطلاعات را دولت دارد و وظیفه ما طراحی خبر و رویداد است تا تصویرسازی از آن سازمان و دستگاه صورت بگیرد.
خلجی تصریح کرد: در شرایطی هستیم که بدلیل طراحی هایی که علیه جمهوری اسلامی می شود در آماج حملات شدید با پایه رسانه هستیم و تلاش برای عصبی کردن مردم در جریان است که گاه این استمرار در عصبی کردن و اعمال خشونت باعث از بین رفتن سازمان رسانه ای ما می شود.
وی وظیفه روابط عمومی ها را ایجاد امید و امیدآفرینی عنوان کرد و افزود: امیدآفرینی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید از همه ظرفیت های رسانه برای این منظور استفاده کنیم.
رییس شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: آن یک فریم عکسی از جوان پاسدار جمهوری اسلامی در خلیج فارس که ۱۰ نیروی آمریکایی را دستگیر کرده، ۱۰۰ سال فعالیت صنعت تصویرسازی قدرت آمریکا را از بین برد که این نشان می دهد باید از ابزار رسانه به خوبی استفاده کرد.
وی با تاکید به اینکه در این مسیر باید هماهنگ عمل کنیم، افزود: طراحی دشمن این است که در یک پروژه امنیتی و رسانه ای با ناامیدسازی مردم و در ادامه با به هم ریختن تعادل بازار بدنبال ایجاد نارسایی، القای ناتوانی و ناکارآمدی کنند.
خلجی تصریح کرد: در این سال ها آرایش رسانه ای دشمن تغییر اساسی کرده و به حالت آفندی درآمده و در این آرایش نه تنها به نقاط ضعف بلکه به نقاط قوت ما نیز مثل سفر متعدد رییس جمهوری به استان ها حمله می کنند.

همچنین در این مراسم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سخنانی به اهمیت روایت اول رسانه ای اشاره کرد و از مجموعه روابط عمومی های خواست که در لحظه پاسخگوی سوالات، شبهات و ابهامات مردم باشند.
بنا بر این گزارش، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افتتاحیه همایش روابط عمومی های وزارت ارتباطات، شرکت ها و سازمان های تابعه با اشاره به اینکه روابط عمومی ها زبان گویای وزارتخانه هستند، گفت: به همین منظور و برای پاسخگویی بهتر باید نسبت به اقدامات و کارهای انجام شده اطلاعات کامل و دقیقی داشته باشند.
وی به برخی از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم اشاره و به شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از کلان پروژه های این وزارتخانه پرداخت و افزود: شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک زیرساخت پرسرعت و امن در گستره جغرافیای سرزمینی ایران از سال های گذشته آغاز شده و تا دولت سیزدهم حدود 23 درصد پیشرفت داشته و بر اساس اعلام مرکز ملی فضای مجازی تا بهمن سال گذشته به ۵۷ درصد رسیده و تاکنون نیز به حدود ۶۲ درصد پیشرفت کار منجر شده و تا ان شالله طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری نیز این رقم به ۷۵ درصد خواهد رسید.
وی به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها به عنوان یکی دیگر از کلان پروژه های وزارت ارتباطات اشاره کرد و افزود: این پروژه نیاز کشور در دهه های آینده در حوزه ارتباطات را مرتفع می کند و کاری است که تمام کشورهای پیشرفته در دنیا نیز انجام داده و یا در حال انجامند.
زارع پور تصریح کرد: پروژه FTTx تا پایان سال در تمامی شهرها آغاز می شود و کار بزرگی است که می تواند در مردم امید ایجاد کند و به همین دلیلی باید شروع و پایان این کار در هر شهر به تصویر کشیده شود.
وی توسعه ارتباطات روستایی را نیز یکی دیگر از اولویت های این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: تاکنون و در دولت سیزدهم حدود ۴۱۰۰ روستای بالای بیست خانوار به اینترنت پرسرعت متصل شده اند که باید به صورت مناسب برای مردم انعکاس داده شود.
وزیر ارتباطات حمایت و تقویت پیامرسان های داخلی را یکی دیگر از اقدامات دوره جدید در وزارت ارتباطات اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بر اساس داشبورد فایربیس گوگل بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در پیام رسان های داخلی حضور دارند و از خدمات و سرویس ها استفاده می کنند.
وی به دستاوردهای فضایی در دولت سیزدهم نیز اشاره ای کرد و افزود: در این دوره کوتاه دولت سیزدهم ۷ پرتاب فضایی عملیاتی و تحقیقاتی داشتیم که سابقه نداشته است و امسال نیز پرتابهای دیگری برنامه ریزی شده است.
زارع پور بعد از اشاره به اقدامات انجام شده در وزارت ارتباطات از کارکنان و مدیران روابط عمومی ها خواست نسبت به تبلیغ و ترویج ظرفیت های داخلی در حوزه های مختلف این وزارتخانه اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی با انتقاد از اینکه کارهای انجام شده کمتر معرفی شده است افزود: کار رسانه ای برای یک پروژه بزرگ مهم تر از خود انجام پروژه است چرا که اگر پروژه ای درست تبیین نشود کار هر چقدر بزرگ باشد، دیده نمی شود و مردم بهره آن را نیز نخواهند برد.
وزیر ارتباطات پاسخگویی و اطلاع رسانی را حداقل انتظار خود از روابط عمومی عنوان کرد و گفت: شما به عنوان سفیران وزارت ارتباطات در مجامع عمومی و در جمع مردم حضور داشته و پاسخگوی مردم باشید.

همایش روابط عمومی های وزارت ارتباطات، استان ها، شرکت ها و سازمان های تابعه از دوشنبه 5 تیرماه آغاز شده و به مدت سه روز در مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و با مشارکت موسسه فرهنگی، ورزشی و رفاهی پیام برگزار می‌شود.
مشاهده گالری تصاویر 
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
برای این مطلب هنوز نظری درج نشده است
×