تاریخ انتشار :

ایجاد نقش موثر در ترویج فرهنگ گردشگری در موسسه پیام

 
گفتگو نشریه پردیس گردشگران با مهندس حمید عباسی مدیرعامل و عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی ورزشی رفاهی پیام

اقتصاد و بیمه به نقل از پردیس گردشگران در گفتگویی صمیمانه با مدیرعامل موسسه فرهنگی ورزشی و رفاهی به جنبه های مختلف ارایه خدمات این مرکز و همچنین اهداف صنعت گردشگری و چالش های پیش روی این صنعت پرداخته است. موسسه فرهنگی ورزشی و رفاهی پیام با قدمتی بیش از 50 سال و نقشی راهبردی ، با عنوان ارائه خدمات ورزشی - فرهنگی - رفاهی و با داشتن بیش 140 هزار ( یکصدو چهل هزار ) عضو که شامل خانواده بزرگ ارتباطات ( وزارت خانه و سازمان ها و شرکت های تابعه ) و سایر شرکت های فعال در زمینه های مختلف به همراه خانواده های ایشان ، یکی از بزرگترین باشگاه های ورزشی - رفاهی - فرهنگی کشور محسوب می گردد .
جناب آقای عباسی لطفا توضیحاتی در مورد موسسه پیام و خدماتی که در آن ارائه می شود بفرمایید.
خدماتی که در موسسه پیام ارائه می شود دارای سه بخش است. بخش اول، خدمات ورزشی است که با توجه به زیرساخت های موجود در موسسه به استفاده کنندگان ارائه می شود و همواره به عنوان یکی از موسسات ورزشی ممتاز از سوی وزارت ورزش و جوانان شناسایی شده است. نظر به همسو بودن بخش های دیگر که شامل خدمات رفاهی و فرهنگی است موسسه پیام توانسته با برگزاری تورهای زیارتی، تفریحی، و خدمات اقامتی و... نسبت به جلب رضایت اعضاء قدم موثری بردارد.
تورهای گردشگری پیام چه طیفی از افراد را شامل می گردد؟
موسسه پیام با افتخار خدمات ورزشی، فرهنگی و رفاهی را با اولویت کارکنان وزرات ارتباطات، سازمانها، شرکتهای تابعه و شرکتهای مخابراتی ارائه می نماید. در بخش رفاهی، موسسه در جهت تقویت روحیه گردشگری، تحکیم بنیان خانواده و افزایش شور و نشاط اجتماعی خانواده ها تورهایی را برگزار می نماید که علاقمندان می توانند از این سفرهای گردشگری در محیطی سالم و بانشاط بهره مند گردند. همچنین اعضا می توانند از خدمات اقامتی و زیارتی موسسه پیام که غالبا سفر، اسکان و پذیرایی در مشهد مقدس می باشد استفاده نمایند. قابل توجه است که بدانید خانواده هایی در بین دارندگان کارت عضویت پیام داشته ایم که در سن میانسالی توفیق زیارت امام رضا(ع) نصیبشان نشده است اما در قالب همین خدمات رفاهی زائر آستان امام رئوف گردیده اند که این امر مبین توجه بیشتر به ایجاد ظرفیت های مناسب و ارزان برای استفاده اعضا می‌باشد.
شرایط برگزاری تورها و کیفیت آنها از نظر زمانی و مکانی چگونه است؟
این تورها که اغلب در آخر هفته به صورت یک روزه برگزار می شود مورد استقبال ویژه اعضا و کارکنان قرار گرفته است. در انتخاب مقصد این تورها سعی در آن است که شرایط محیطی، آداب و رسوم، فرهنگ های مختلف مورد بررسی قرار گیرد و باتوجه به در نظرگرفتن زمان موجود تصمیم گیری شود تا خانواده های محترم اعضا بتوانند با تنوع آداب و رسوم‌ها، محیط ها و فرهنگ های شهرهای مختلف کشور عزیزمان ایران آشنا شوند و با فراغ بال وآسودگی خیال اوقات سودمند و شادی را در کنار خانواده خود سپری نمایند.
سیاست گذاری وزارت ارتباطات در برگزاری این تورها برچه اساسی است؟
قاعدتا در شرایطی که خانواده ها درگیر بحران های اجتماعی متعددی هستند برگزاری این تورها موجب استحکام بیشتر پیوندهای خانوادگی می گردد، همچنین در اوضاع اقتصادی کنونی که سبد رفاهی خانواده‌ها کاهش پیدا کرده است ارائه خدمات رفاهی می تواند زمینه نشاط مضاعفی را برایشان میسر نماید. ضمن اینکه وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز نگاه ویژه ای به مقوله های اجتماعی و ارزش های خانواده ایرانی و اسلامی دارد.
بازتاب برگزاری این تورها برای خانواده ها به چه صورت بوده است ؟
خانواده ها ترغیب کننده اصلی ما در برگزاری این تورها هستند، بطوریکه خواستار تداوم برگزاری این تورها می باشند و پیشنهاد اماکن مختلف گردشی و طبیعی را دارند. ما در مسیر سفر، برنامه های فرهنگی و تفریحی را برگزار می کنیم و در پایان هر تور نظرسنجی انجام می گردد. با توجه به آمار بدست آمده، برگزاری این تورها رضایتمندی، نشاط و شادابی را در بین خانواده ها ایجاد نموده است.
دیدگاه شما در رابطه با گردشگری و اهمیت آن در ایران چیست؟ 
امروزه در جهان صنعت گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در ایران نیز در سالهای اخیر این صنعت جذاب، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. البته با توجه به چهار فصل بودن کشور عزیزمان و مکان ها و زیست بوم های بکری که در این مرزبوم وجود دارد هنوز تا رسیدن به ایده آل های این صنعت زیبا و پرکشش راه زیادی مانده است. در همین راستا موسسه پیام نیز سعی بر آن دارد که با برگزاری تورها، نقش موثری در ترویج فرهنگ گردشگری در ایران داشته باشد.

کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
برای این مطلب هنوز نظری درج نشده است
×