تاریخ انتشار :

رویداد ملی استاپ‌موشن با هدف مسیریابی استعدادهای پویانمایی در موسسه پیام برگزار شد

چهارم اسفندماه، موسسه پیام با رویداد ملی استاپ‌موشن میزبان خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان علاقمند به هنر پویانمایی، از خانواده وزارت ارتباطات، سازمان‌ها ، شرکت ها و پژوهشگاه‌های تابعه بود.
به گزارش روابط عمومی پیام، رویداد ملی استاپ‌موشن با همکاری "حوزه هنری کودک و نوجوان" و "امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات " برگزار شد و طی یک روز کودکان و نوجوانان با همراهی والدینشان به یادگیری و تولید انیمیشن با استفاده از تکنیک استاپ‌موشن پرداختند.
سلسله جلسات رویداد ملی استاپ‌موشن که پیش از این در نقاط مختلف کشور برگزار شده بود، این بار با دعوت از خانواده ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، در تالار موسسه فرهنگی ورزشی و رفاهی پیام اجرا شد.
این رویداد در فضایی شاد و هیجان‌انگیز با هدف کشف استعداد و ایجاد مسیری برای آشنایی با هنر و صنعت پویانمایی و آموزش از سنین پایین تدارک دیده شد.
شرکت‌کنندگان با راهنمایی کارشناسان استاپ‌موشن، انیمیشن‌های کوتاه خود را در این کارگاه یک روزه ساختند و این تولیدات در انتهای برنامه در سالن به نمایش گذاشته شد که با تشویق فوق‌العاده حاضران همراه بود.
طبق اعلام برگزارکنندگان، قرار است به 5 نفر از بهترین آثار جایزه نقدی ده میلیون ریالی اهدا شود.
استاپ‌موشن چیست؟
استاپ‌موشن یکی از تکنیک‌های پویانمایی است که در آن به جای نقاشی، از اشیاء یا عروسک استفاده می‌شود و در آن اجزای تصویر را فریم به فریم حرکت داده و تصویر را توسط دوربین ثبت می‌کنند. از توالی این تصاویر به نظر می‌رسد که شیء به خودی خود در حال حرکت است.
استاپ‌موشن در عین سادگی، می‌تواند بسیار خلاقانه و گسترده باشد. تا جایی که شماری از زیباترین و ماندگارترین آثار تاریخ سینما با استفاده از همین تکنیک ساخته شده‌اند که از جمله معروف‌ترین آنها می‌توان به فیلم‌های سینمایی فرار مرغی، آقای فاکس شگفت‌انگیز، کورالین، عروس مرده و مجموعه چند اپیزودی والاس و گرومیت اشاره کرد.
آموزش و بکارگیری تکنیک استاپ‌موشن، آغاز مسیری است برای شکوفایی استعداد هنرمندان بزرگ آینده تا به صنعت عظیم و تاثیرگذار انیمیشن وارد شوند.

مشاهده گالری تصاویر










کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
برای این مطلب هنوز نظری درج نشده است
×