تاریخ انتشار :

ویترین هر سازمان یا مجموعه ای روابط عمومی آن است!

 

مصاحبه با امین صمدیان کارشناس روابط عمومی موسسه پیام

 

چه مدت است که به عنوان کارشناس روابط عمومی مشغول به کار هستید و چه اتقاقی افتاد که به این عرصه گرایش پیدا کردید؟

از سال 94 بصورت جدی وارد عرصه روابط عمومی شدم. شاید تا زمان ورودم به این شغل و عرصه درک وسیعی از واژه روابط عمومی به معنای واقعی نداشتم. علت انتخاب این شغل علاقه زیاد به حرفه صوت و تصویر بود  و در کنار  آن پتانسیل اجرایی بالایی که در خود می دیدم البته ناگفته نماند تمام این موارد حاصل اعتماد سیستم مدیریتی سازمان بود که به بنده داشتند.

به نظر شما عمده ترین تفاوت کار در روابط عمومی با سایر قسمت ها در یک سازمان یا شرکت چیست؟

یکی از ویژگی های بارز و شاید تفاوت اصلی آن با سایر قسمت ها پویا بودن این حرفه و نیاز به خلاقیت در آن است. خلاق بودن و داشتن ایده در این حرفه حرف اول را می زند. کار اصلی روابط عمومی ها انعکاس درست، به موقع و منطبق بر واقعیت حوادث و اتفاقاتی است که پیرامون هر سازمان و یا شرکتی رخ می دهد. ایجاد ارتباط دوسویه از داخل به خارج محیط کاری و یا برعکس. به نظر من ویترین هر سازمان یا مجموعه ای روابط عمومی آن است.

به نظر شما سخت ترین کار در حوزه روابط عمومی چیست؟

سخت ترین کار روابط عمومی کنترل آسیب های اجتماعی و ارائه ایده ها، طرح ها و راهبردهای اثر بخش علمی، فرهنگی و ظرفیت سازی برای ایفای نقش های موثر در مسیر توسعه ملی و سازمانی است.

به زبان ساده روابط عمومی برای اجرای یک برنامه در سطح سازمان که ممکن است از سوی واحدهای مختلف پیشنهاد گردد، نیاز به تجزیه و تحلیل و شناسایی آسیب های احتمالی به لحاظ  فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سلامت دارد. در مرحله بعد ارائه راهکارهای مناسب، اجرای تمیز و بی نقص و گرفتن بازخورد از دیگر وظایفی است که با پیچیدگی های خاص خود رو به رو می باشد.

معیارهای یک روابط عمومی موفق از نظر شما چیست؟

روابط عمومی ای در مسیر پیشرفت خود موفق خواهد بود که همیشه آماده، خلاق و به روز بوده و درک رسانه ای بالایی داشته باشد. کسانی که توانایی برقراری ارتباط دوسویه به صورت مطلوب را داشته و بتوانند به عنوان یک مترجم نیاز های طرفین را ترجمه کنند.

شرایط روابط عمومی پیام در حال حاضر چگونه است؟

شاید پاسخ این سوال را باید از زبان دیگران شنید. در حال حاضر با توجه به امکانات موجود سعیمان در آن است که  مطلوب ترین خروجی ممکن را داشته باشیم. از مهمترین عوامل موفقیت روابط عمومی پیام تدبیر مدیریت، همبستگی بین همکاران و محیط دوستانه و صمیمی آن است.

سیاست گذاری کلی در روابط عمومی به چه صورت است؟

سیاست اصلی هر روابط عمومی تلاش برای معرفی محصول، خدمات و نشر اطلاعات و اخبار در جهت سود و منفعت سازمان است.

البته شناسایی نقاط ضعف و قوت، طراحی چشم انداز و سند راهبردی با کمک گرفتن از بازخوردهای سازمانی و ارباب رجوع نیز از دیگر اهداف آن می باشد. (انعکاس واقعیت در قالب گرافیک زیبا برای فهم و درک آسان )

 

 

خاطره ای از دوران کاری دارید؟

بله. در المپیاد سال 95 مشغول عکاسی با دوربین از مسابقات فوتسال بودم. صحنه ها را با هیجان خاصی از روی سکو دنبال می کردم تا با شکار لحظه ها عکس های مورد نظرم را بگیرم، حسابی غرق در عکاسی بودم که ناگهان با لیز خوردن از لبه سکو از بالای به پایین افتادم. تمام نگرانیم در آن لحظه سالم ماندن دوربین بود. برای چند دقیقه از هوش رفتم و بعد از سرحال شدنم اولین کلمه ای که به زبان آوردم دوربین بود. خوشبختانه در آن اتفاق آسیب جدی به خودم و دوربین وارد نشد.

 

 

کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
برای این مطلب هنوز نظری درج نشده است
×